საწრეო მუშაობის პროგრამა
წრის დასახელება: მხატვრული კითხვის წრე “პოეზია უპირველეს ყოვლისა”
წრის ხელმძღვანელი: სოფიო გაჩეჩილაძე
მიზნობრივი ჯგუფი: სსიპ ქალაქ თბილისის N76 საჯარო სკოლის III კლასი
საწრეო მუშაობის მიზანია:
მოსწავლეთა ცოდნის
გაღრმავება ეროვნული
სასწავლო გეგმის
მოთხოვნების მიხედვით.
ფოკუსირებული სწავლება;
მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარების წარმოჩენა;
- III. 2. ლიტერატურული ტექსტების მოსმენა, გაგება;
- III.4. კითხულობს მცირე ზომის მხატვრულ ტექსტებს, იცავს
პაუზას სასვენ ნიშნებთან; ფლობს კითხვის ტექნიკას;
- III.9
მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მარტივი სტრატეგიის გამოყენება;
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობაა 2017-2018 სასწ. წელი.
მე-2 სემესტრი. 15 სამუშაო შეხვედრა.
კვირაში 1 საათი.
მოკლე მიმოხილვა: საწრეო მუშაობა „პოეზია უპირველეს
ყოვლისა“ საჭიროა მოსწავლეთათვის
პოეზიის.ქართული
ლექსის ბუნების
გასაცნობად. ლექსის ცოდნა მხოლოდ მის დაზეპირებას როდი ნიშნავს.ლექსი, როგორც კაცობრიობის
მეორე სამეტყველო
ენა, საქართველოში ყოველთვის
დიდი პატივით
სარგებლობდა. საქართველო პოეტური
კულტურის ქვეყანაა.
საწრეო მუშაობის აუცილებელი პირობაა
მოსწავლეებმა შეისწავლონ
არამარტო ლექსის,
არამედ პროზაული
ნაწარმოებების სწორად
და გამომეტყველებით წაკითხვა. მოისმენენ ქართველი
პოეტების, მსახიობების მიერ წაითხულ ლექსებს,პროზაულ ნაწარმოებებს.
მოსწავლეები განივითარებენ წაკითხული ტექსტის გააზრების
უნარს;
გაიმდიდრებენ ლექსიკურ
მარაგს.დაეუფლებიან
მხატვრული კითხვის
ელემენტებსა და მეტყველების კულტურას.
N
|
თვე და რიცხვი
|
დრო
|
თემის
დასახელება
|
აქტივობები
|
მიზანი
|
რესურსი
|
1
|
12.02
|
1სთ.
|
საწრეო თემატიკის გაცნობა;მკითხველის საათი-ვისწავლოთ მხატვრული კითხვა;
|
მინილექცია.მკითხველს საათი-როგორ ვისწავლოთ მხატვრული კითხვა;
|
სამუშაო ფორმატის გაცნობა;კეთილგან-წყობილი ურთიერობის დამყარება;
|
ბუკი;ფორმატი;
მარკერი;
თაბახის ფურცლები;
|
2
|
19.02
|
1სთ
|
ენის გასატეხები.
მათი სწორად და სწრაფად წაკითხვა, წარმოთქმა.
მხტვრული ტექსტის წაკითხვა.ძმები გრიმების „ვარსკვლავთცვენა“. ხალხური
ზღაპარი „ლომი და კურდღელი“.
|
მოსწავლე კითხულობს ენის გასატეხებს;ვარჯიშობს მის სწორად და სწრაფად წარმოთქმაში;ვარჯიშობს მოცემული ტექსტის გამომეტყველებითკითხვაში;
|
მეტყველების
განვითარება; მხატვრული ტექსტების გამომეტყველებით წაკითხვა;
|
სახელმძღვანელო.საკითხავი ყმაწვილთათვის-„კიდევაც დაიზრდებიან“I
ნაწილი.ქართული ხალხური ზღაპარი“ლომი და კურდღელი“
საკითხავი ლიტერატურა.
|
3
|
26.02
|
1სთ
|
წინადადებები შინაარსის მიხედვით.მცირე ზომის მხატვრული
ტექსტის კითხვა.ვაჟა-ფშაველას“უბედური ქორბუდა“.
|
თხრობითი წინადადებების გადაკეთება კითხვითად,კითხვითის --თხრობითად.მოსწავლე კითხულობს წინადადებებს სათანადო ინტონაციით.
ვარჯიშობს გამომეტყველებით კითხვაში.
|
ტექსტში წინადადებების სათანადო ინტონაციით წაკითხვა.
|
სახელძღვანელო-„ჩვენი ენა ქართული“ავტ.
ყურაშვილი,
მაღლაკელიძე.
ვაჟა-ფშაველას
„უბედური ქორბუდა“
|
4
5
|
5.03
19.03
|
2
|
ოქროს ფონდიდან ქართველი მწერლების მიერ წაკითხული ლექსების მოსმენა და კომენტარი;
ლექსის მხატვრული კითხვა;ვაჟა-ფშაველას „ის კი
არ არის ბიჭობა“.
გალაქტიონ ტაბიძის „ქარი ჰქრის...”
|
მოსწავლე უსმენს აუდიო ჩანაწერებს.ყურადღებას ამახვილებს მხატვრულ კითხვაზე;
მოსწავლე გადმოსცემს მოსმენილი ლექსებით მიღებულ შთაბეჭდილებებს;
ვარჯიშობს ლექსის მატვრულად კითხვაში;
|
მოსწავლემ
შეძლოს წაკითხულის მოსმენილის იმიტაცია.
მხატვრული ტექსტების გამომეტყველებით წაკითხვა;
|
ბუკი.
ვიდეო და აუდიო მასალა მწერლების მიერ წაკითხული ლექსების მოსასმენად;
ვაჟა-ფშაველას ლექსების კრებული;
|
6
|
26.03
|
1
|
სასურველი ლექსების დასწავლა და გამომეტყველებით
კითხვა.ხალხური ლექსები„ვაჟკაცის შესაფერია“,“ჰოი, სიხარულო,“ „შემომეყარა ყივჩაყი“.
|
ვარჯიშობს გამომეტყველებით კითხვაში;
მოსწავლე გადმოსცემს წაკითული ლექსით მიღებულ შთაბეჭდილებებს;
|
მოსწავლეშეძლებს ლექსების გამომეტყველებით
წკითხვას და
სათანადო ინტონაციის საშუალებით ლექსის მთავარი სათქმელის ამოცნობას.
|
ბუკი.ხალხური ლექსების კრებული „კიდევაც დაიზრდებიან“Iნაწილი.
|
7
|
2.04
|
1სთ.
|
აუდიო-ვიდეო ჩანაწერების მოსმენა
ცნობილ დეკლამატორთა მონაწილეობით;
მხატვრული ტექსტის გამომეტყველებით
კითხვა.შარლ პეროს“წითელქუდა“
|
კითხულობს მხატვრულ
ტექსტს;ვარჯიშობს
გამომეტყველებით
კითხვაში;
მუშაობს როლებში;
|
მოსწავლე შეძლებს წაკითხულის,მოს-მენილის იმიტაციას.მხატ-
ვრული ტექსტის
გამომეტყველებით
წაკითხვას
|
ბუკი.პროექტორი.
ვიდეო მასალა.მხატვრული
ტექსტები.შარლ პეროს ზღაპარი „წითელქუდა“.
|
8-
9
|
16.04
23.04
|
2სთ.
|
როგორ ვიმუშავოთ როლებზე;
მხატვრული ტექსტის განხილვა და იმიტაცია.როლებში მუშაობა.ძმები გრიმები “ფიფქია და შვიდი ჯუჯა“
|
მოსწავლეე კითხულობს და
აანალიზებს ტექსტს.
ვარჯიშობს მხატვრულ კითხვაში;
კითხულობს როლებში;
|
გამომეტყველებით
კითხვის დაუფლება;
შეძლებენ როლებში მუშაობას;პერსონაჟ-
თა ხასიათების ამოცნობას და გათავისებას;
|
საკითხავი ლიტერატურა;
მხატვრული ტექსტები;
ძმები გრიმების ზღაპარი“ფიფქია და შვიდი ჯუჯა“
|
10
|
30.04
|
1სთ.
|
ანა კალანდაძის
„საქართველოო ლამაზო“,“თუთა“,“ფოთლები,
ფოთლები“.გალაქტიონ ტაბიძის“ქარი ჰქრის...“
ლექსების გამომეტყველებით კითხვა .მარტივ მხატვრულ ხერხებზე დაკვირვება.
|
ვარჯიშობს გამომეტყველებით კითხვაში;აკვირდება ტექსტის გამომსახველობით მხარეს;მუშაობს მხატვრული ხერხების გამოცნობაზე(გასულიერება,
შედარება,განმეორება და სხვა.)
|
გამომეტყველებითი
კითხვის ჩვევის დაუფლება;მხატვრულ ხერხებზე დაკვირვება და მათი ამოცნობა;
|
ანა კალანდაძის,
გალაქტიონ ტაბიძის ლექსების კრებული.
|
11
12
|
7.05
14.05
|
2სთ
|
ვაჟა-ფშაველას „შვლის ნუკრის ნაამბობი“(ნაწყვეტი).
გიორგი ლეონიძის „დედას“.ალექსანდრე ყაზბეგის“გაზაფხულის პირი მთაში“.
|
ვარჯიშობს გამომეტყველებით კითხვაში;აკვირდება ტექსტის გამომსახველობით მხარეს;მუშაობს მხატვრული ხერხების გამოცნობაზე(გასულიერება,
შედარება,განმეორება და სხვა.)
|
შემოქმედებითი
უნარების განვითარება;
გამომეტყველებითი
კითხვის ჩვევის დაუფლება;მხატვრულ ხერხებზე დაკვირვება და მათი ამოცნობა;
|
„კლასგარეშე საკითხავი ლიტერატურა“-ნ.მაღლაკელიძე,
ც.ყურშვილი .გვ.78-79
|
13
|
21.05
|
1სთ
.
|
ლექსების დასწავლა და მხატვრული კითხვა;
ნოდარ დუმბაძის „შემოდგომის სურათი“.ანა კალანდაძის „მოდიოდა ნინო მთებით“.
|
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს;ვარჯიშობს გამომეტყველებით კითხვაში;
|
პოეტური ტექსტის აღქმა;
გამომეტყველებითი
კითხვის ჩვევის
დაუფლება;
მხატვრულ სახეებზე დაკვირვება
|
ნოდარ დუმბაძის
„შემოდგომის სურათი“.
ანა კალანდაძის ლექსების კრებული.
|
14
|
28.05
|
1სთ
|
ცნობილი ქართველი მსახიობების მიერ წაკითხული ლექსების მოსმენა(აუდიო-ვიდეო ჩანაწერების საშუალებით) .მიღებული შთაბეჭდილებების გადმოცემა.
|
უსმენენ მსახიობების წაკითხულ ლექსებს;
მსჯელობენ წაკითხულის ირგვლივ;
აკეთებენ კომენტარს;
ვარჯიშობენ გამომეტყველები
კითხვაში;
|
მოსწავლემშეძლოს
წაკითხულის,მოსმენი-
ლის იმიტაცია;
მხატვრული ტექსტის გამომეტყველებით
წაკითხვა.
|
აუდიო და ვიდეო ჩანაწერები;
ბუკი.მსახიობ მურმან ჯინორიას,რამაზ ჩხიკვაძის და სხვათა წაკითხული ლექსები.
|
15
|
4.06
|
1სთ
|
შემაჯამებელი-
პოეზიის საათი-„პოეზია უპირველეს ყოვლისა“
|
მოსწავლეები კითხულობენ ლექსებს გამომეტყველებით.
|
შემოქმედებითი უნარების განვითარება და წარმოჩენა.
|
პროექტორი;
ბუკი;
ლექსების კრებული;
მარკერი;
ფორმატი;
|
დირექტორი: ნათია სებისკვერაძე
ნიჭიერი ბავშვები...ყოჩაღ სოფიოოოო!
ReplyDelete